lördag 7 augusti 2010

Mycket nytt på G..

Det händer en del i kennel Molåslia nu i år.
Jag har lagt ner avlen på pyreneisk mastiff; alla mina avelshundar har flyttat till kennel Dulanilos, som de flesta av PMvänner vet, och jag känner mig säker och trygg på att de mina stora har det bättre nu. En stor tack till Rebecka och Johan; ni är underbara! Jakkis, den sista hanen här hemma kommer också flytta, bara anläggningen blir klar där uppe i Dalarna.
Dogo Canario hundarna kommer fortfarande att vara en stor del av mitt liv framöver, men jag tar inte sikte på att utöka antalet här hemma, snarare hålla antalet konstant på maks 2 individer.
Jag planerar ta in en ny, mindre ras, möjligtvis redan nu i höst.
Jag önskar fortsätta mitt arbeta med träning på Ulricehamns Brukshundklubb, i grenerna lydnad och agility. Jag måste bara ha en ny hund att arbeta med.....jag längtar!
Utställningar är fortfarande en viktig del i mitt hundliv; vi får se när och med vad jag kommer i gång igen.
Hemsidan kommer att ändras med tiden. Som ni förstår startar nu ett nytt kapittel i Molåslia, och jag skall försöka uppdatera här så snart nyheter finns.

2 kommentarer:

  1. Hellu!!! Jätte bra! Här kan hålla kiken nu da ;) Det händer mkt på Molåslia...

    SvaraRadera