lördag 30 oktober 2010

Agilityträning/träff Blidsberg i dag med Victor!

Han ela för god denna lillkillen Victor...snart 4 månader.....han har hatt världens härligaste debut på agilityplanen, plan och plan; vi var i ridhus.. Han är absolut ett praktexemplar för sin ras när det gäller mod! Många hundar, hästskitbajadoft, skrikande ägare som dirigerar sina hundar...ingenting, absolut ingenting som gör Victor osäker...han kaster sig in i hallen och älskar alla på både 2 och 4 ben...det är sååå himla skönt!! Jag har slitit varje dag med rädsla hos hundar av annan ras i över 1 år, och nu har jag en klippa av en trygg och säker hund i Victor....åå vad jag har längtat. Ingen, ingen vet hur skönt det här känns nu idag. Jag är så tacksam.
Medans de andra i dag, som var hundar i sin bästa agility race ålder och av mig klassifiserade proffsiga, fresade runt, lot jag Victor nosa lite på "valphindrerna", men innan jag visste ordet av det var han igenom tunnelen....och den var lång...ok, jag gjorde en liten rak linje med balans på breda på marken, körde kontaktfält med klicker via "trampa på locket", han satsade över hopphindret med 2 cm höjd, flög genom tunnel och vi avslutade med kon; gå runt....jisses vad skoj..det var som ett haleluhja moment!!!
Vi skall dit igen nästa lördag, jaaa.
Fick inte tagit några kort, men vi hoppas på nästa gång. ;).

Träning till veckan: koppelträning; han drar som en staff!!! hehe.

Min dotter kommer hem imorgon och vi skall ha kul hela veckan.. Jippi!

2 kommentarer:

  1. Härligt att ni är igång och jobbar framåt.
    Victor har verkligen lyft dig till en ny nivå.
    Ha nu en underbar vecka och hälsa dottern från oss och hundarna. Särskilt Dulan då, som är med och lägger nosen på tangenterna.

    SvaraRadera
  2. hehe Dulan prinsen!!
    Tackar så mycket Beckis; du är god du.
    Kram till er alla där!

    SvaraRadera