fredag 1 oktober 2010

Mera Victor..

Ja denna plutten han överraskar mig hela tiden..med sitt mod.  På stora macken i stan i kvällsmörkret rusar han runt emallan bensinpumperna, in i tvätthallen, ja överallt..med attans nyfikenhet och mod! JESS!!! Barnsligt tacksam koppelbärare.. ;)
I går var vi hos Camilla och Christoffer, fått låna deras plastbur, storleken större än "kattburen" han hittills har hatt framme i min bil. Jag vägrar sätta lilla Victor bak i skåpet... han skall sitta framme i värmen hos mig.
Vi fotade lite ute i vägen, det kom ett gäng skolbarn och titta hur glad han blev!








Victor har växt på alla sätt. Han börjar formas mera. Kroppen, benen och huvudet; uttrycket. Han blir mera hund, inte bara sööötnos..
Lite bilder igen:







Träningsmässigt är det här en rolig hund att arbeta med; han är smart, lättlärt och entusiastisk!
Vi har börjat klickträna lite på target, går hur bra som helst, trampar på plastlocket, den sociala dragkampen är han suveren på och idag belönades "loss" med godis..ja, vi lägger in lite olika under dagen..

Varför jag ständigt talar om Victors mod? Jo, jag har hatt altför mycket rädslor i kennelen under det sista året, och jag kan inte hitta nåt mer deprimerande än det. Asjobbigt, är det. Inte bara energitjuv men motivationstjuv med.
Men nu är det återigen roligt att träna hund!!!

1 kommentar:

  1. Han ser ut att vara så go lille Victor.
    Jag blir lite valp sjuk av att se alla dessa bilder.
    Kram Rebecka

    SvaraRadera