söndag 26 september 2010

Flocksetting och bilder

Victor är en smart framåt modig liten plutt! Han charmerar oss alla...åå vad kär jag är...blev tillfrågat på UBklubben idag om smekmånaden var över och nej nej nej..vi bara njuter! ;)
Det gör tikarna också. Randa är suveren med Victor...hon tar ansvar och bjuder på hjälp om det behövs. Under kloklippningen på Victor sist var han sprallig som attan...Randa var där sporenstrax naggade honnom medans jag klippte de sista klorna i lugnet...imponerande!!? Jepp.
Althea också växer i rollen som lekfarbror; hon är mycket lugnare nu och lägger sig oftare ner istället för att vilja slänga tassen över plutten, och tack Althea; du mognas ständigt!
Bindningen mellan Victor och mig bjuder inte på så många "störningsmoment" länger från de andra två och då har vi kommit långt! 2 veckor så långt.
Således är flocken nu mera harmoniserat. Delerna satt på plats. Organiserat. Och jag kan börja använda tiden på annan träning med honnom: han går bra i kopplet nu, men behöver påminnelser självsagt. Sitt och ligg funkar på hans nivå på köksgolvet, kontaktträningar under sitt, passivitet lägger vi in också där, vi har tränat "grinden-övningen" ute, samt inkallning ute här hemma. Han kommer som en kanonkula.
Var i stan igen idag och han backar inte för nån ting! Gar rakt fram med viftande svans...om jag gillar just detta?.. ahhh....jajamensan; underbart underbart...å vad jag älskar denna Victor!!
Kontaktfältsträning/target med tassberöring står på programmen nu till veckan.
Jag ser bara fram emot nu att han ska bli klarerat med vaccinationen så vi kan gå på klubben..han är ju idag bara 10 veckor..

Här kommer lite bilder från sist torsdag:















3 kommentarer:

  1. Grattis till Valpen :) kul att se alla busa ock leka :) så dena bilden när Victot drar i Randas käke den var klokren =)

    Anna

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder!!! Underbara hundar! Och underbar hundägare!!! Kan det bli bättre?! Härlig läsning på din blogg! Mkt målande skrivet!
    Kram på er
    Laila

    SvaraRadera
  3. ..och inget sämre där han kommer ifrån!! ;)

    SvaraRadera