söndag 19 september 2010

Terrierspecial i går på Tånga Hed

Grattis till BIR och BIM för kennel Little Frogs och grattis till alla andra vinnare!!

Vi hade en fantastisk dag igår i Vårgårda; inget regn under bedömningen, många snygga staffar och trevligt sällskap! Jag lärar mycket av det här.. att vara med och se hur de olika bedöms... Inte alltid är vi lika eniga med domaren, men stort sätt ja. Det hela handlar mycket om vilken typ av hund man har gått sin utbildning på, inte bara för domare men också för ägare och uppfödare. Slutligen gör man sig upp en egen bedömning, och den består inte bara av det som visas i ringen..nej. Hela hundindividen är med i betraktningen, och den ser vi gärna utanför ringerna, hemma hos hunden själv.
Men i det stora så lärar jag nu bäst vid att anlita utställningar när det gäller det exteriöra...där det finns flera av olika linjer att studera.
Jag hade kameran med och visar lite plock från kennel Joddricks, Little Frogs, Sandstaff , Kronsäter och Rochamgos:



                              Joddricks Glow of Dawn Arunima; Diva "min" Diva...oops!?


Uppfödarbild Little Frogs:


BIR och BIM: "Roy" och "Saga" från Little Frogs:


Sandstaffs Britannia:


och Kronsäters Xylitol, Hulda::


Rochamgos Bluching Blazie:



Nästa större utställning för staffarna blir väl Växjö..för mig att följa...<3<3<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar