onsdag 1 september 2010

Vackra dagar

Skogen glöder om dagen...den är otroligt vacker i solljuset. Jag tillbringer det mesta av dagen där. Tillsammans med anten den ena eller den andra av hunderna; jag får mest utav sällskapet om jag tar med bara en i taget.. Kantarellerna har en paus i växten men jag räknar med att de dyker upp igen efter solvärmen nu. Lingonen ligger som ett rött täcke på mina fasta platser där ute...vi bara öser in. Min generation, i Norge, där jag kommer ifrån, växte upp med husmanskost, och lingon var ett självsagt tillbehör..jag har svårt att släppa det..tycker det är ett måste;))
I dag har jag bara 2 hundar hemma. Det har jag inte hatt sedan i 1999, och det känns lite konstigt men samtidigt skönt.. jag har garanterat kommit till "bekvemlighetsålderen"..hahaha. Men; det kommer flera hundar....jada, det blir inte länge med bara 2.. Skall njuta den här tiden också. Har mycket upputsningsarbete som har väntat, kennelrummene inne i mitt hus; många skarpa valptänder och kåte hanhundar som har satt sina spår!
Randa börjar visa form igen. Hon har varit helt slut efter allt arbetet med sin dotter..men nu kommer hon tillbaks till sitt gamla jag...glimtet i ögat, glans i päls och tonus i kroppen; det kommer nu.
Althea har också växt; hon hittar självförtroende, inte så grinig och tar mera för sig nu. Ingen tvekan om att nåt flockdjur är inte DC..stor skillnad på DC och pyrmastiff där. I tillägg har nog Althea en personlighet som ger henne mer trygghet och ett okomplisert liv när hon kan vara själv. Men Althea är en kanongod hund! Sööt!! och vaktig. Vakten har kommit för fullt nu när hon inte har andra att anlita, hon initierar gärna vakten själv nu. Skall bli interessant att se hur hon utvecklas!
Annonsen på hemsidan och Blocket har nu gått ut, utan nån respons, det är svårt för uppfödaren också.
I dagsläget vet jag inte mera.

Men solen skiner ändå! Och skogen är otroligt vacker!
Nu skall vi snart ut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar