onsdag 15 september 2010

Snickrar på hemsidan..

Hemsidan är under ny konstruktion....vi har endel att tillföra! ;) Stafferna är en större ras och det finns mycket bra stoff ute. Lite svårt att sortera från högen vad man ska ha med såhär i starten. Jag använder ju kennel Joddricks som "mentor", och hämtar än sålänge det bästa därifrån. Laila är en stor ressurskälla båda på rasen och på kynologi generellt. I tillägg har hon mycket erfarenhet av eget arbete med lydnad. Allt detta har hon tagit med sig in i sitt eget företag; Hundverket, som ligger i Kungälv.
Stafferna i Sverige har egen rasklubb och specialklubb. Det sitter kunnigt personal i båda. Snart skall RAS evalueras, avelsarbetet skrider säkert fram. Självklart är jag jättenöjd med att ha kommit med i ett miljö i ständigt positiv utveckling!! För rasen. Jag har faktiskt längtat efter detta... länge. Engång uppfödare alltid uppfödare, heter det ju, men jag har inte de helt stora ambitionerna på avel med Staff än. Tiden får visa. Men jag deltar gärna i diskutionerna.
Victor och jag planerar ha kul tillsammans; vi ska prova på det mesta båda i ringerna och på brukshundklubben, senn får vi se om Laila godkänner honnom för sin avel!
Vi snickrar vidare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar